Skip to main content

Ronasutra Review

Assalamualaikum & Haaaaai !


Harini fenfeeling nak pakai font color color. Macam seronok lah pulak.hehe. Alright memandangkan tajuk pun pasal review, so meh sini cik kiah nk beerceghitaaa sikit pasai ronasutra and sendayu tinggi ni haa. Untuk pengetahuan semua Ronasutra & Sendayu tinggi ni adalah 1 jenama yang menjual produk kecantikan untuk para wanita, bagi produk jenama Ronasutra dia lebih kepada alat persolekan seperti bedak, blusher etc.Manakala, bagi produk Sendayu Tinggi ni,haaa dorang menjual pelbagai jenis barang baik untuk kecantikan dalaman & luaran. Meh kita cerita satu per satu yee.

Ronasutra 

Produk ni saya dah guna sejak awal tahun ni tak silap & keputusan dia sangat la memberangsangkan. Apa maksud dia ni? Okay maksud saya kat sini tahap kepuasan menggunakan produk ini sangat tiptop punya.!  Lagi satu produk ni untuk pengetahuan smua dia menggunakan 100% mineral. Seronok woo. "Eleh muka tkda masalah guna apa apa produk pun okay." Aipppp.Wait.Untuk pengetahuan lagi sekali yee, muka saya pun ada masalah jugak. Berjerawat & oily dkat T-zone. Tapi lepas menggunakan Ronasutra (boleh klik dkat sini untuk jenguk web dorang) ni terus terang masalah jerawat and kulit berminyak makin reduce waa ckp luu. Seronok weh.

 Lagi 1 yang paling seronok, untuk yang hadapi masalah jerawat mcm saya boleh beli bedak from Ronasutra & bedak ni boleh pakai masa nak tidur! Eh takpa ke pakai masa nk tidur?Tkda naik jrawat ke?Tak rosak ke muka? Haaaa the power of 100% minerals ni lah.So far saya buat benda tu and keputusannya is TRUE! Tak naik jerawat,tapi dia merawat balik.(Ini bergantung pada kulit & masalah jerawat masing-masing yaa,jgn lah kalau tak menjadi hentam saya,ikut pada kulit individu,ada yang cepat ada yang takes time,sabar ya) Apa benda yang dia ni guna smpai dia ckp bagus/mmberangsangkan ni.? Lek lek adik adik, kakak kakak mak mak sekalian. Sabaq laaa sat.Saya menggunakan 2 benda/produk dari Ronasutra ni.



Yang pertama is saya memakai  Base & Concealer 02, sila lihat gambaq kat bawah ni :


Haa yang ni adalah gabungan base & concealer. Untuk yang pemalas mcm saya nk tepek banyak benda kat muka better beli 2 in 1 je kan.Senang cerita,sekali sapu je.hehe. Base ini ada a few tona, so anda perlu beli mengikut tona yang sesuai dengan warna kulit anda sendiri. Jangan main taram je beli naa,karang salah beli.Tktau den nk cakap apo.
  • 100% minerals
  • Preservative & Talc- free
  • UV Protection
  • 100% flawless skin & beautiful
Ini smua adalah criteria untuk Base & Concealer ni. Kalau korang beli base ni ,dekat produk itself ada tertera dekat situ criteria ni smua :)




Yang kedua saya menggunakan Mineral Foundation & Powder 01(Cream Peach)
Haa.Inilah rupanya mineral foundation & powder :) Saya menggunakan yang ni sebagai langkah kedua saya selepas memakai Base yang tadi. Yang ini pun harus beli mengikut tona warna kulit masing masing yaa.Harus lah bersesuaian dekat kulit muka anda.Jangan taram lagi sekali beli, nanti menyesal tak sudah.So far saya berpuas hati sangat menggunakan 2 benda ni ( Base & Concealer, Mineral Foundation & Powder) sebab ia tahan lama ya anak-anak. Lagi satu produk ini adalah suci, halal & bebas pewangi. Ia boleh dipakai pada waktu solat & boleh memakainya sewaktu menunaikan Haji/Umrah. Seronok kan pakai produk yg halal ni.?Rasa selamat & siap boleh dipakai ketika solat. :)

Dekat mana dia ni beli produk ni?Okay untuk diri saya sendiri,saya lebih suka pergi dekat kiosk Plaza Shah Alam sebab dekat sana ada sorang kakak or sama baya dgn saya ni very friendly and soft spoken. Tak kedekut utk share tentang produk ni & dia sngat baik entertain kita sbgai customer. Kalau yang first timer dtg kiosk tu mesti dia mintak nk makeup kan nak bagi tunjuk hasil Ronasutra ni. So yang lain kalau rasa P.S.A jauh sgt dari korang. Sila lah jenguk website dorang or korang boleh click link kat atas ni untuk lihat kat mana lagi yg ada  selain daripada Plaza Shah Alam. :) Happy shopping & trying ladies.


Yang ini pulak hanya sekadar hiasan sahaja :

Ini adalah Mineral Foundation & Powder ( 5 colours set) & on the Left is Kabuki Brush(brush itu sangat lah seronok untuk digunakan,seriously.! Boleh adjust ikut suka hati kita :) Tak percaya? Beli lah :)



Yang ini pula adalah set Ronasutra :)) 



Oh yaaaa.Perbezaan bila memakai & tidak ?

Before

 After





Assalamualaikum :)






Popular posts from this blog

Kahwin oh Kahwin!

Kalau ckp pasal kawin siapa yg tak suka?Mestilah semua org suka kan lagi lagi yg tgh menaip ni haa.Pantang kalau bukak bab kawin dgn bdak bdak rumah dia Ya Allah bukan main seronok lagi.Senyum smpai ke telinga mmbayangkn betapa seronoknya kawin tu.Tapi dlm bayang bayang tu ada jugak terfikir tentang tanggungjwab yg perlu dan wajib dipikul nanti setelah bergelar isteri.Bukan suka suka hnya pada hari majlis perkahwinan tapi slepas majlis tu kena difikirkan jugak.Bila fikir tentang kawin pelbagai tanda tnya sering bermain dkat minda ni haa."aku dah ready ke?" "aku muda lagi blh ke kawin?" "mak aku bagi ke tak aku kawin?" "kalau aku kawin nnt mak aku sorg sorg jela dkt rumah,siapa nk jaga dia?" "klau aku kawin aku blh ke jlnkn tanggungjwb sbgai seorang isteri?" "kalau aku aku kawin adkah family sbelah aku dpat menerima seadanya suami aku nnt?" "kalau aku kawin mcm mna family sebelah suami aku,blh ke trima aku prngai aku yg su...
YAYYYYYY ! STOK TEATOX DAH RESTOCK !! Kaih kaih naa mai pakat order, stok dok ada dah kt tgn kami ni.hihi. Mai naaa, sapa kat Kelana Jaya or Shah Alam meh lah whatsap kaih 😘😘  Jangan lupa tau ! Siapa yg rasa nak kurus kan peha ka, nak turunkan berat badan, boleh cuba TEATOX DA BOMB kami ni ! Siapa nk join Postage boleh terus whatsap ai okay, jgn malu jgn segan. Nak cantik, nak sihat mana boleh segan kan? hehe. Jom cekidautttt nombor kat bawah utk whatsap utk order teatox. Hotline +6013.622.2082 / +6013.622.2082 / +6013.622.2082 #sayajualtea #teatox #detox #skinny #skinnytea #skinnyteatox #whiteningtea #whiteningteatox #mimpimika #teamimpimika #kurus #fatburner #vegan #getfit #organic #oliveoil #positivevibes #flowertea #flowerteatox  #organicsoap #oliveoil #oliveoilsoap #facesoap #veganbreakfast #positivevibes #breakfast #mimpimikatips #sayajual #skinnylegteatox #teatoxmalaysia #teatoxmurah #mimpimikatips #agenmimpimika

KACAU

Assalamualaikum ! Selamat petang ! Okay harini nak review pasal buku ni haa. Scary kan muka depan dia? Yes totally menakutkan jugak sebenarnya. Buku ni seronok sangat sebab writer dia berjaya buat saya macam masuk ke dalam buku ni sekali & imagine banyak gila benda. Seriously part, ketawa mengilai, part lirik ulek mayang, part menari etc, part seru "benda" tu menggunakan jawa punya lagu/mantera phewhhhhh goosebump okay! *eksaited sikit. Terus terang saya cakap,saya beli buku ni hari Rabu, rabu petang mcm tu start baca sikit je, dah rasa dah best dia tu. So after dah setel solat etc semua terus sambung yang tak reti nak berhenti dah tu sebab apa? Haa sebab buku ni best, cara penulisan dia seronok sgt. Sempoi jugak lah. And semalam saya dah habiskan baca buku dengan jayanya. *bangga.hihi.okay dah. Saya sendiri mengaku, lepas saya baca buku ni saya takut untuk tidur malam dah, saya takut nak duduk rumah sensorang dah, saya takut nak balik ke bilik sendir...